تعلیم و تربیت

معلومات عمومی و مباحث آموزشی تربیتی

تعلیم و تربیت

معلومات عمومی و مباحث آموزشی تربیتی

خواص لیموترش


                                              


نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و


باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید:

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید.

نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند. 

در اینجا به شما ۸ روش را معرفی می‌کنیم که در راه یادگیری پخت‌وپز آسان و سالم و رسیدن به تناسب اندام کمک‌کننده‌اند.
.
۱٫ آشپزخانه را مرتب کنیدآشپزخانه نباید جایی شبیه به یک سوپرمارکت باشد. سعی کنید تا حد ممکن آشپزخانه شما ساده و خلوت باشد تا به راحتی بتوانید در آن آشپزی کنید. در ضمن اگر قصد لاغر شدن دارید تمامی تنقلات مانند انواع کیک و شیرینی‌ها را از گوشه و کنار آشپزخانه و داخل کابینت‌ها جمع‌آوری کرده و به جای آن یخچال را از میوه و سبزی پر کنید. بررسی‌ها نشان داده وقتی یک ظرف شکلات روی میز باشد افراد ۹ شکلات می‌خورند در حالی که اگر ظرف شکلات پنهان باشد افراد حداکثر ۴ شکلات مصرف می‌کنند. ۲٫ ادویه‌جات استفاده کنید طبق تحقیقاتی که توسط موسسه smeel & taste treatment & Research Foundation of chicago انجام گرفته است همراه کردن غذاها با ادویه‌ها و برگ‌های معطر سبب کاهش وزن می‌شود. به عبارت ساده‌تر به ویژه خانم‌ها وقتی برای طبخ غذا وقت بیشتری می‌گذارند و سعی می‌کنند آن را با انواع ادویه‌ها معطر کنند موقع خوردن غذا هم کندتر و با لذت‌تر غذا می‌خورند و در نتیجه کالری کمتری مصرف خواهند کرد.

۳ ظرف طبخ غذا را تغییر دهید وقتی حرف از طبخ سالم غذا به میان می‌آید هر ثانیه مهم می‌شود. این به آن معنی نیست که ما باید غذاهای خام یا نیم‌پز بخوریم. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است افرادی که عادت به مصرف غذاهای آماده دارند همانند افرادی که خود غذا می‌پزند عادت به صرف وقت غذا پشت میز ندارند. غذاها را تند می‌خورند و کالری بالایی جذب می‌کنند و در نتیجه چاق می‌شوند. اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی وقت برای پخت غذا ندارید ظروف طبخ غذای‌تان را عوض کنید و برای مثال از زودپز یا ظروف برقی استفاده کنید که در مدت کوتاه‌تری غذا را طبخ می‌کند.

۴٫ لیوان‌های کوچک و بزرگ بخرید خوردن برخی نوشیدنی‌ها خوب و برخی مضر است. سعی کنید همیشه ۲ سایز لیوان در خانه داشته باشید. برای نوشیدن آب و شیر از لیوان‌های با سایز بزرگ و برای نوشیدن آب‌میوه و نوشیدنی‌های گازدار از لیوان کوچک استفاده کنید. برای مثال می‌توانید برای آب‌میوه‌ها لیوان‌های بلند، اما باریک بخرید و برای شیر و آب لیوان‌های کوتاه، اما جادار تهیه کنید.  

 

۵٫ سایز یخچال‌تان را کوچک کنید وقتی سایز یخچال بزرگ باشد خواه‌ناخواه مجبور می‌شوید آن را با انواع مواد غذایی سالم و ناسالم پر کنید. در حالی که در یک یخچال کوچک تنها مواد غذایی مورد نیاز یک پخت و پز سالم را قرار می‌دهید. ۶٫ سایز بشقاب‌های‌تان را کوچک کنید جالب است بدانید وقتی سایز بشقاب‌های‌تان کوچک شود میل شما هم به خوردن کاهش می‌یابد. بشقاب‌های بزرگ این حس را القا می‌کنند که غذای مصرف‌شده ناکافی بوده و شما هنوز گرسنه‌اید. ۷٫ تلویزیون را خاموش کنید هنگام صرف غذا حتما تلویزیون را خاموش کنید. طبق بررسی‌هایی که در کانادا انجام پذیرفته است ۲۵ درصد زنان و مردانی که بیش از ۲۱ ساعت در هفته تلویزیون نگاه می‌کنند چاق هستند.منبع: ریدرزدایجست salamatiran.com

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد